Dirk Jaspers

Dirk Jaspers, geboren op 23 februari 1950 in een arbeidersgezin, is een gehuwde man en vader van vier volwassen zonen, waarvan helaas één overleden is. Daarnaast is hij ook trotse opa van zeven kleinkinderen.

Zijn academische achtergrond omvat studies aan het K. Atheneum in Antwerpen en een lerarenopleiding aan Pius X. Gedurende 30 jaar heeft hij lesgegeven aan het V.I.T.O in Hoogstraten. In de daaropvolgende vijf jaar heeft hij gewerkt voor de pedagogische begeleiding van het bisdom Antwerpen. Vervolgens heeft hij acht jaar lang de functie van directeur bekleed bij de vzw Leefsleutels, waar hij programma's ontwikkelde ter preventie van drugs in scholen. Daarna heeft hij nog tien jaar als zelfstandig nascholer gewerkt vanuit zijn eigen BVBA Cast. In die hoedanigheid was hij ook docent aan de Banaba van de Karel De Grote Hogeschool en de oprichter van een tweejarige postacademische vorming voor leerlingbegeleiders aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast heeft Dirk diverse opleidingen gegeven en scholen en leerkrachten/directies gecoacht.

Nu geniet Dirk van zijn welverdiende pensioen. Zijn hobby's omvatten handbal, een sport die hij jaren heeft beoefend en waarvoor hij verschillende teams heeft getraind en gecoacht. Ook heeft hij een passie voor lezen, het volgen van actualiteiten op tv, het maken van citytrips en kamperen.

Al jarenlang volgt Dirk de politiek, met een specifieke interesse in onderwijs, communicatie en het welzijn van zowel kinderen als ouderen.