Marc De Coninck

Mark De Coninck,

Geboren 22/03/1962 in Ekeren waar hij zijn jeugd ook doorbracht. In het ST Lambertus instituut ronde hij zijn hogere humaniora af, om daarna in Antwerpen een pedagogische en technische opleiding te volgen.

Op 14-jarige leeftijd werd hij lid van de Koninklijke Antwerpse Watersport Vereniging, gevestigd te Wijnegem. Zo maakte hij voor het eerst kennis met het kanaaldorp. Na zijn huwelijk met Sonia Antonissen kwam hij in 2000 in Wijnegem wonen.

Beroepsmatig was hij het grootste deel van zijn carrière actief in de industriële serviceverlening in de petro- en petrochemische sector.

Marc is in de politiek terecht gekomen omdat hij niet langer aan de zijlijn wilde toezien hoe er met het belastinggeld van de Belgen en met dat van de Vlamingen in het bijzonder, omgegaan werd. N-VA was voor hem de partij die het beste alternatief voorlegde, die transparantie nastreefde en die de politieke verstikkende verzuiling wou doorbreken.

De onrechtvaardigheid en de disbalans tussen rechten en plichten in onze samenleving moeten aangepakt worden. En daar wil hij zich in zijn vrije tijd voor inzetten.

Marc is sinds 20/9/2021 voorzitter commissie informatie en communicatie, cultuur, bibliotheek en vrije tijd, lokale economie, huisvesting, gezondheid.