Maarten Janssens

Bestuurslid bevoegd voor Sociale Media

Hij heeft in Wijnegem zowel de kleuterschool, lagere school en het middelbaar (Annuntia-Instituut) doorlopen, verder heeft hij heel zijn jeugd doorgebracht in de Chiro van Wijnegem, eerst als lid, later als leider.

Maarten is dan in Antwerpen naar de Karel De Grote-hogeschool gegaan en heeft daar zijn diploma van leraar secundair onderwijs Aardrijkskunde, Geschiedenis en Economie behaald.

Maarten geeft al sinds 2008 les in Antwerpen in het PIVA.

Eén van de passies van Maarten is reizen. Zo heeft hij twee jaar loopbaanonderbreking genomen (2014-2015) en is hij voor TUI gaan werken. Hij heeft zo de kans gehad om te kunnen wonen en werken in andere landen en andere culturen. Zo heeft hij in Marrakesh, Mallorca, Gran Canaria, Italië en Griekenland gewoond.

Sinds september 2017 heeft hij van deze passie ook opnieuw zijn beroep in België kunnen maken en is hij coördinator internationalisering geworden. Zo zorgt hij voor verschillende buitenlandse projecten en is hij verantwoordelijk voor de Erasmus studenten uit verschillende landen. Hij kan nu naast het lesgeven ook zijn andere passie doorgeven aan de jeugd.

Maarten is al van jongsaf geïnteresseerd in de politiek. Zo is hij verschillende jaren voorzitter van de jeugdraad van Wijnegem geweest.

Sinds 2019 is hij onze schepen voor jeugd, onderwijs, ruimtelijke ordening, erfgoed, kinderopvang, mondiale samenwerking en toerisme.