N-VA Wijnegem voor veiligere fietspaden

Op 10 mei 2012

Verkeer en veiligere wegen zijn beleidspunten waar N-VA Wijnegem zich volop wil voor
inzetten. De partij wil daarom enkele gevaarlijke verkeerssituaties onder de aandacht brengen.

 Fietspad Turnhoutsebaan ter hoogte van ’t Stout Kieken

Tussen de H.Meeusstraat en de Helenalei op de Turnhoutsebaan richting Schilde bevindt het fiets- en het voetpad zich in een erbarmelijke staat. Saneringswerken uit het verleden leidden tot putten tot 30 cm diebij regenweer tot echte meertjes veranderen.

Dat stukje openbare gewestweg is een vaste stopplaats van de bus en een doorgang voor fietsers. N-VA Wijnegem is verontwaardigd over de zeer gevaarlijke situatie die daar is ontstaan
en roept het gemeentebestuur op om in afwachting van een definitieve oplossing
alvast hekken te plaatsen om de veiligheid van de voorbijgangers te verzekeren.

 Verkeersborden voor fietsers na heraanleg Turnhoutsebaan

Op de Turnhoutsebaan ter hoogte van de Krabbershoek is er langs beide kanten onduidelijkheid over de toegestane rijrichting voorfietsers.

Zij die langs de kant van het café richting dorp rijden, krijgen momenteel geen verbodsteken ter hoogte van de Fortveldstraat zodat zij te goeder trouw doorfietsen. Op nadrukkelijke vraag van  N-VA Wijnegem zal er op het kruispunt Turnhoutsbaan met de Fortveldstraat een verbodsteken worden geplaatst zodat er meer duidelijkheid is naar de fietsers  toe.

Aan de andere zijde van de Turnhoutsebaan richting dorp staat er ter hoogte van de verkeerslichten een bord dat aanduidt dat het fietspad in dubbele richting mag gebruikt worden. Dit bord geldt tot het eerste kruispunt, namelijk dat met de Brouwerslaan. Hier ontstaat een gevaarlijke situatie als men het fietspad tussen De werkwinkel en de Brouwerslaan in beide richtingen gebruikt.

Na tussenkomst van de N-VA is er beslist om het onderbord met de twee pijltjes op het verkeersbord weg te nemen.  Het tweerichtingsfietspad loopt dan maar tot aan het kruispunt met de verkeerslichten.

 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is