Burgerszin wintermaanden

Op 18 januari 2010

N-VA vraagt meer burgerzin tijdens de wintermaanden

Met de winterprik van vorige weken in het achterhoofd lanceert N-VA gemeenteraadslid Lisette Weets een oproep aan de inwoners van Wijnegem om meer aandacht te besteden aan het sneeuwvrij maken van de voetpaden. Ook meer aandacht voor sensibilisering vanuit het gemeentebestuur en de politie zou veel ellende kunnen besparen.

Iedereen die de voorbije weken op pad was in Wijnegem, moest vaststellen dat de voetpaden lang niet overal geruimd waren. Dit is zeer vervelend en zelfs gevaarlijk voor mensen die niet meer goed te been zijn. Het gemeenteraadslid doet een beroep op de burgerzin van alle inwoners om hier de volgende keer meer aandacht aan te besteden.

Lisette Weets: "Ik begrijp dat sommige mensen niet meer in staat zijn om zelf het voetpad voor hun deur te ruimen. In dergelijke gevallen is het toch een kleine moeite voor de buren om ook die paar extra meters op zich te nemen. Dergelijk vriendelijk gebaar komt het dorpsgevoel in het verstedelijkte Wijnegem alleen maar ten goede."

Tot slot mag ook het stadsbestuur en de politie gerust wat meer ijver aan de dag leggen. "Toen ik op de gemeenteraad van december de burgemeester hierover ondervroeg redeneerde hij dat iedereen voldoende moest weten waaraan zich te houden. Extra aandacht was dus niet nodig. De situatie op het terrein spreekt dit echter tegen.", aldus het N-VA gemeenteraadslid.

Het sensibiliseren van burgers is nochtans een geknipte taak voor onze wijkagenten. Zonder onmiddellijk met boetes en vervolging te dreigen, kunnen ze nalatige burgers hier vriendelijk op aanspreken. Het zou in elk geval veel ellende besparen.